Info o trase

Cyklotrasa:

• je vyznačená v délce 91 km
  • tvoří uzavřený okruh vyznačený v obou směrech
  • je variabilní, můžete si ji zcela přizpůsobit svým zájmům a možnostem
  • je vybavena dobíjecími stanicemi na elektrokola – Via Delicia v Zábřeze, Levandulové bistro v Úsově

Plná varianta cyklotrasy počítá se startem i cílem v Zábřeze na vlakovém nádraží, kde je také půjčovna kol Českých drah.

Ze Zábřeha do Brníčka

Před budovou nádraží se vydejte doleva kolem autobusového nádraží, na křižovatce opět doleva a po cca 200 metrech po hlavní silnici najedete na smíšenou cyklostezku vedoucí kolem Kauflandu doprava a pak stále po cyklostezce, rovně přes kruhový objezd až na kraj města k první zastávce Via Delicia (1,4 km). Tato část je úplná rovinka.

Via Delicia se vydejte po nové cyklostezce až do Leštiny, kde můžete hned za mostem přes Moravu sjet doprava kolem křížku a hliněnou spojovačkou vjet zpět na asfaltku. Po pár metrech narazíte na druhou zastávku Krušovo uzené maso (2,6 km). Podél cyklostezky je několik cykloodpočívek, trasa stále vede po rovině.

Dále trasa pokračuje málo frekventovanými asfaltovými cestami do Lesnice, zde se napojí na silnici II. třídy, po níž vede až do Brníčka a na Ofčí statek, zastávku číslo tři (4,6 km).

Z Brníčka do Bezděkova

Po asfaltových silnicích, kde auto projede jednou za čas, přes několik malých vesniček dojedete na Levandulový statek (10 km). V této etapě už zdoláte malé převýšení, ale nádherný výhled na čtvrté zastávce vám bude odměnou.

Z Bezděkova do Troubelic

Stále po venkovských silnicích vede cyklotrasa přes Klopinu, kde si na rozcestí udělejte krátkou (270 m) zajížďku na stylovou jablíčkovou cykloodpočívku firmy ÚSOVSKO, kde je páté stanoviště. Po silnici dojedete až do Troubelic k šesté zastávce v Čokoládovně (11,4 km). V celém tomto úseku se můžete zastavit na několika zajímavých místech (viz zajímavosti na trase).

Z Troubelic na Holubici

Projedete Troubelice a z nich za železničním přejezdem jedete téměř opuštěnou starou asfaltkou, zhruba jeden kilometr kamenito-hlinitou cestou mezi poli a pak opět asfaltkou až na zastávku číslo sedm Holubici (5 km).

Z Holubice do Nového Dvora

Povětšinou z kopce sjíždíte polními cestami do Úsova. Po prohlídce zámku sjedete prudký kopec po silnici dolů a na křižovatce pokračujete po hlavní, kolem Levandulového bistra. Za městem odbočíte na vedlejší cestu a ta už vás navede do Chráněné krajinné oblasti Litovelské Pomoraví, která je součástí roviny Hané. Lesními cestami a stínem dojedete až na zastavení číslo osm Doubravský dvůr (14 km).

Z Nového Dvora do Loštic

Pokračujete jízdou CHKO k vodáckému tábořišti na Nových Mlýnech a odtud po asfaltce přes Moravičany do Loštic, kde vás čekají zastavení devět Tvarůžková cukrárna, deset Kavárna Galerie U lišky Bystroušky a jedenáct Muzeum Olomouckých tvarůžků (13,5 km). Téměř naprostá rovina.

Z Loštic do Vyšehorek

Z Loštic vyjedete silnicí směr Žádlovice, poté cestičkami pěkného a arboristicky zajímavého žádlovického parku do Líšnice. Obec projedete zkratkou kolem dětského hřiště. A pak je tu silniční stoupání na dvanáctou zastávku Ryzáček ve Vyšehorkách (6,6 km).

Z Vyšehorek do Pobučí

Po silnici do Podolí, tady POZOR je tu nejnebezpečnější kousek trasy, kdy musíte překonat/přejet/přeběhnout silnici R35. Pak už opět ve větším bezpečí po asfaltkách, ale zato pořád do kopce až do Řepové. Když seskočíte z kola, protože budete během stoupání odpočívat, rozhlédněte se kolem sebe. V těchto místech jsou vidět současně hrady Bouzov, Mírov i zámek Úsov. Z Řepové můžete pokračovat dále po rovné silnici, nebo odbočit na značenou cyklotrasu, která však v tomto úseku vede po poměrně hodně kamenité cestě do Krchleb. A dále po silnici na poslední zastávku Kozí JZD v Pobučí (11,6 km). V tomto úseku cesty vás čeká táhlé dlouhé stoupání.

Z Pobučí do Zábřeha

Závěr trasy sjíždíte klesáním po asfaltkách zpět do Zábřeha (10,3 km). Pojedete kolem železničního skanzenu v Lupěném a v Zábřeze těsně před cílem budete projíždět pěkným městským parkem.